Peale tabavat korvi või viimast vabaviset kaitses olnud võistkond, toimetab korvi alt (mitte otsajoone tagant) söödu või põrgatusega palli 2-punkti joone taha

Peale mööda visatud korvi või viimast vabaviset:

  • ründav võistkond võib lauavõitlusest palli saades koheselt edasi rünnata
  • kaitses olnud võistkond peab palli eelnevalt toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone taha

Vaheltlõike puhul peab kaitses olnud võistkond palli toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone taha

Surnud palli puhul alustatakse mängu check-palliga 2-punkti joone tagant (keskelt)

Mängijat loetakse 2-punkti joone taga käinuks, kui kumbki tema jalg ei ole seespool 2-punkti joont ega selle peal

Pooleks palli puhul saab palli kaitses olnud võistkond

mänguaeg

Mänguaeg on 7 minutit.

Võistkond, kes saavutab enne normaalaja lõppemist 15 või enam punkti, võidab mängu. Reegel kehtib normaalajal (mitte võimalikul lisaajal)

Lisaajal võidab võistkond, kes saavutab enne 2 punkti. Lisaaeg algab 1 minut peale normaalaja lõppu

Võistkond, kellel ei ole mängu alguseks väljakul 3 mänguvalmis mängijat, saab alistuskaotuse, mis märgitakse w-0 või 0-w („w“ märgib võitu ja see annab koondarvestuses 1 punkti)

Võistkond, kes lahkub mängust enne mängu lõppu (näiteks vigastuse tõttu või eemaldamise tagajärjel), eemaldatakse mängust. Võitja võistkond saab valida, kas jätab skoori alles ehk visatud punktid (kaotajale märgitakse 0) või valida w-0 olukorra

Võistkond, kes on saanud eemaldamise mängust või on saanud tahtliku alistuskaotuse, eemaldatakse turniirilt

Märkus: Võistluste korraldajale on jäetud õigus vajadusel muuta mänguaega ning normaalajal visatavat punktisummat

1. VÄLJAK JA PALL

1.1. 3×3 korvpalli mängitakse ühe korvi all, väljaku suurus on 15 meetrit (laius) x 11 meetrit (pikkus).
Väljakule on märgitud kolmesekundi-ala, vabaviskejoon (5,8 m), 2-punkti joon (6,75) ning
otsatormamisveata poolring (1,25 m). Mängudeks võib kasutada ka poolt traditsioonilisest
korvpalliväljakust.

2. VÕISTKONNAD

Võistkond koosneb neljast (4) mängijast (kolmest (3) väljakumängijat, üks (1) vahetusmängija, treener pole
lubatud.)

3. KOHTUNIKUD

Mängul on üks kohtunik ja 1 lauakohtunik.

4. MÄNGU ALGUS

4.1. Mängueelne soojendus toimub võistkondadel üheaegselt. Soojenduse ajaline pikkus on 2 minutit
ja toimub vahetult enne mängu algust.
4.2. Meeskond, kes esimesena ründab otsustatakse loosiga.
4.3. Mäng algab mõlemal võistkonnal 3 (kolme) mängijaga väljakul.

5. PUNKTID

5.1. Iga visatud korvi eest (va visked kaugemalt kui 2-punkti joon) tuleb anda 1 punkt. Viske eest, mis on
visatud 2-punkti joone tagant tuleb anda 2 punkti.
5.2. Vabaviskest visatud korvi eest tuleb anda 1 punkt.

6. MÄNGUAEG

6.1. Mänguaeg on 7 minutit. Kell peatatakse poolaja lõpus kui mänguaja lõpuni on vähem kui 1 minut.
6.2. Võistkond, kes saavutab enne normaalaja lõppemist 21 või enam punkti, võidab mängu. Reegel kehtib
normaalajal (mitte võimalikul lisaajal).
6.3. Lisaajal võidab võistkond, kes saavutab enne 2 punkti. Lisaaeg algab 1 minut peale normaalaja lõppu.
6.4. Võistkond, kellel ei ole mängu alguseks väljakul 3 mänguvalmis mängijat, saab alistuskaotuse, mis
märgitakse w-0 või 0-w („w“ märgib võitu ja see annab koondarvestuses 1 punkti).
6.5. Võistkond, kes on saanud eemaldamise mängust või on saanud tahtliku alistuskaotuse, eemaldatakse
turniirilt.
Märkus: Võistluste korraldajale on jäetud õigus vajadusel muuta mänguaega ning normaalajal visatavat
punktisummat.

7. VEAD

7.1. Võistkonna vigade limiit on 6. Alates 7 veast peale iat viga on karistus 2 vabaviset ning peale 10 viga on karistus 2 vabaviset + rünnakuõigus. Personaalsete vigade arvestust ei toimu (v.a. ebasportlik viga).7.2. Viskel tehtud viga annab õiguse vabaviskele.
7.3. Viskel tehtud vea puhul on mängijal õigus ühele (1) vabaviskele ka juhul kui vise tabas.
7.4. Ebasportliku ja diskvalifitseeriva vea puhul arvestatakse võistkonnale kaks (2) viga. Esimese
ebasportliku vea karistus annab vastamängijale õiguse kaheks (2) vabaviskeks koos lauavõitlusega.

8. MÄNG

8.1 Peale tabavat korvi või viimast vabaviset kaitses olnud võistkond, toimetab korvi alt (mitte otsajoone
tagant) söödu või põrgatusega palli 2-punkti joone taha.
8.2. Peale mööda visatud korvi või viimast vabaviset:
8.2.1. ründav võistkond võib lauavõitlusest palli saades koheselt edasi rünnata.
8.2.2. kaitses olnud võistkond peab palli eelnevalt toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti
joone taha.
8.3. Vaheltlõike puhul peab kaitses olnud võistkond palli toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone
taha.
8.4. Surnud palli puhul alustatakse mängu check-palliga 2-punkti joone tagant (keskelt).
8.5. Mängijat loetakse 2-punkti joone taga käinuks, kui kumbki tema jalg ei ole seespool 2-punkti joont ega
selle peal.
8.6. Pooleks palli puhul saab palli kaitses olnud võistkond.

9. MITTEAKTIIVNE MÄNG

9.1. Mängu venitamine (mitteaktiivne mäng) on määruste rikkumine.
9.2. Rünnakuaeg on 12-sekundit. Rünnakuaeg algab hetkest, mil ründav võistkond saavutab palli üle kontrolli.

10. VAHETUS

10.1. Mängija vahetust saab teha vaid juhul kui:
10.1.1. pall on surnud;
10.1.2. enne check palli;
10.1.3. vabaviset.
Vahetusmängija tohib tulla väljakule, kui võistkonna kaaslane tuleb väljakult ära ja peab olema füüsiline
kontakt mängijate vahel. Vahetus toimub ainult korvilauast teisel pool otsajoone taga ja ei vaja märguannet
kohtunikult.

11. TIME-OUT

11.1. Võistkonnal on õigus ühele kolmekümne (30) sekundilisele mõtlemisajale, mida saavad võtta surnud
palli olukorras kõik võistkonna liikmed.
11.2. Time-out kestab 30-sekundit.
Märkus: Time-out`i ei saa võtta kui pall pole surnud (s.h. peale tabavat viset või vabaviset).

12. PROTEST

12.1. Juhul, kui meeskond usub, et mängu tulemust on mõjutanud kohtunik või mõni muu mängu ajal
toimunud sündmus, tuleb toimida järgnevalt:
12.1.1. mängija või meeskond esitab probleemi lauakohtunikule/ mängudekoordinaatorile, kes
lahendab probleemi kõigile sobival viisil.

13. PAREMUSJÄRJESTUS

13.1 Selgitatakse välja peale veerandfinaale, polfinaale ja finaali. 

13.2 alates 5. kohast selgitatakse kohad välja:

 13.2.1 võitude järgi 

13.2.2 Visatud punktide järgi 

13.2.3 Endale lastud visata punktide järgi

Märkus: Punkt nr. 13.1.2. läheb arvesse juhul kui peale finaalmängu on I ja II koht oma tulemustega viigis.

14. ALAGRUPID JA EDASIPÄÄSEMINE

14.1. Võistlusel on 2 vanuselist alagruppi (I alagrupp 14.-17. a; II alagrupp 18+ a), mis koosnevad eraldi
mängu alagruppidest (maksimaalne mängu alagrupi täituvus on 4 meeskonda).
14.2. Igast alagrupist edasipääsejate arvu ning täpne kohamängude süsteem selgub koha peal ennem mängude algust.

 

15. EEMALDAMINE

15.1. Kahe (2) ebasportliku vea korral (ei kehti tehniliste vigade puhul) diskvalifitseeritakse mängija
kohtunike poolt ja korraldajatel on õigus mängija eemaldada turniirilt. Mängija võib eemaldada vägivalla,
mittesõnalise või füüsilise agressiooni, mängu tulemuste rikkumise või FIBA anti-dopingu reeglite
rikkumise eest.
Märkus: Kui korraldajad leiavad, et lisaks ühe mängija rikkumisele on teiste turvalisuse huvides vaja
eemaldada ka mängija ülejäänud meeskond, siis on korraldajatel õigus meeskond turniirilt
diskvalifitseerida.

Scroll to Top