mäng

Peale tabavat korvi või viimast vabaviset kaitses olnud võistkond, toimetab korvi alt (mitte otsajoone tagant) söödu või põrgatusega palli 2-punkti joone taha

Peale mööda visatud korvi või viimast vabaviset:

  • ründav võistkond võib lauavõitlusest palli saades koheselt edasi rünnata
  • kaitses olnud võistkond peab palli eelnevalt toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone taha

Vaheltlõike puhul peab kaitses olnud võistkond palli toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone taha

Surnud palli puhul alustatakse mängu check-palliga 2-punkti joone tagant (keskelt)

Mängijat loetakse 2-punkti joone taga käinuks, kui kumbki tema jalg ei ole seespool 2-punkti joont ega selle peal

Pooleks palli puhul saab palli kaitses olnud võistkond

mänguaeg

Mänguaeg on 7 minutit. 

Võistkond, kes saavutab enne normaalaja lõppemist 15 või enam punkti, võidab mängu. Reegel kehtib normaalajal (mitte võimalikul lisaajal)

Lisaajal võidab võistkond, kes saavutab enne 2 punkti. Lisaaeg algab 1 minut peale normaalaja lõppu

Võistkond, kellel ei ole mängu alguseks väljakul 3 mänguvalmis mängijat, saab alistuskaotuse, mis märgitakse w-0 või 0-w („w“ märgib võitu ja see annab koondarvestuses 1 punkti)

Võistkond, kes lahkub mängust enne mängu lõppu (näiteks vigastuse tõttu või eemaldamise tagajärjel), eemaldatakse mängust. Võitja võistkond saab valida, kas jätab skoori alles ehk visatud punktid (kaotajale märgitakse 0) või valida w-0 olukorra

Võistkond, kes on saanud eemaldamise mängust või on saanud tahtliku alistuskaotuse, eemaldatakse turniirilt

Märkus: Võistluste korraldajale on jäetud õigus vajadusel muuta mänguaega ning normaalajal visatavat punktisummat

VÄLJAK JA PALL

Juhul, kui meeskond usub, et mängu tulemust on mõjutanud kohtunik või mõni muu mängu ajal toimunud sündmus, tuleb toimida järgnevalt:

  • mängija või meeskond esitab probleemi lauakohtunikule / mängudekoordinaatorile, kes lahendab probleemi kõigile sobival viisil

võistkonnad ja kohtunikud

Võistkond koosneb neljast (4) mängijast (kolmest (3) väljakumängijat, üks (1) vahetusmängija, treener pole lubatud)

Mängul on üks kohtunik ja 1 lauakohtunik.

mängu algus

Mängueelne soojendus toimub võistkondadel üheaegselt

Soojenduse ajaline pikkus on 2 minutit ja toimub vahetult enne mängu algust

Meeskond, kes esimesena ründab otsustatakse loosiga

Mäng algab mõlemal võistkonnal 3 (kolme) mängijaga väljakul

 

punktid

Iga visatud korvi eest (va visked kaugemalt kui 2-punkti joon) tuleb anda 1 punkt

Viske eest, mis on visatud 2-punkti joone tagant tuleb anda 2 punkti

Vabaviskest visatud korvi eest tuleb anda 1 punkt

vead

Võistkonna vigade limiit on 6. Personaalsete vigade arvestust ei toimu (v.a. ebasportlik viga)

Viskel tehtud viga annab õiguse vabaviskele

Viskel tehtud vea puhul on mängijal õigus ühele (1) vabaviskele ka juhul kui vise tabas

Ebasportliku ja diskvalifitseeriva vea puhul arvestatakse võistkonnale kaks (2) viga. Esimese ebasportliku vea karistus annab vastamängijale õiguse kaheks (2) vabaviskeks koos lauavõitlusega

mitteaktiivne mäng

Mängu venitamine (mitteaktiivne mäng) on määruste rikkumine

Rünnakuaeg on 12-sekundit. Rünnakuaeg algab hetkest, mil ründav meeskond saab palli enda valdusesse.

Ründava võistkonna mängija ei tohi mängida seljaga korvi poole üle 3 sekundi. Kui ründav meeskond ületab 3 sekundit, antakse rünnaku õigus üle kaitses olnud meeskonnale

vahetus

Mängija vahetust saab teha vaid juhul kui:

  • pall on surnud
  • enne check palli
  • vabavise

Vahetusmängija tohib tulla väljakule, kui võistkonna kaaslane tuleb väljakult ära ja peab olema füüsiline kontakt mängijate vahel. Vahetus toimub ainult korvilauast teisel pool otsajoone taga ja ei vaja märguannet kohtunikult.

time-out

Võistkonnal on õigus ühele kolmekümne (30) sekundilisele mõtlemisajale, mida saavad võtta surnud palli olukorras kõik võistkonna liikmed

Time-out kestab 30-sekundit

Märkus: Time-out'i ei saa võtta kui pall pole surnud (s.h. peale tabavat viset või vabaviset)

protest

Juhul, kui meeskond usub, et mängu tulemust on mõjutanud kohtunik või mõni muu mängu ajal toimunud sündmus, tuleb toimida järgnevalt:

  • mängija või meeskond esitab probleemi lauakohtunikule / mängudekoordinaatorile, kes lahendab probleemi kõigile sobival viisil

paremusjärjestus

Peale alagrupimänge, poolfinaalmänge ja finaalmänge selgitatakse välja paremusjärjestus võttes arvesse:

  • võitude arv
  • omavahelise mängu tulemus

Märkus: omavahelise mängu tulemus läheb arvesse juhul kui peale finaalmängu on I ja II koht oma tulemustega viigis

ALAGRUPID JA EDASIPÄÄSEMINE

Võistlusel on 2 vanuselist alagruppi (I alagrupp 14.-17. a; II alagrupp 18+ a), mis koosnevad eraldi mängu alagruppidest (maksimaalne mängu alagrupi täituvus on 4 meeskonda)

Igast mängu alagrupist pääseb edasi 2 meeskonda, kellel on teenitud rohkem võite

Meeskonnad, kes mängu alagrupist edasi pääsevad, lähevad omavahel veerandfinaali

Veerandfinaalidest pääsevad edasi 4 meeskonda

Meeskonnad, kes veerandfinaalidest edasi pääsevad, lähevad omavahel poolfinaali

Poolfinaalide võitjad mängivad omavahel finaalis ning poolfinaalide kaotajad mängivad omavahel 3. koha mängu.

protest

Kahe (2) ebasportliku vea korral (ei kehti tehniliste vigade puhul) diskvalifitseeritakse mängija kohtunike poolt ja korraldajatel on õigus mängija eemaldada turniirilt. Mängija võib eemaldada vägivalla, mittesõnalise või füüsilise agressiooni, mängu tulemuste rikkumise või FIBA anti-dopingu reeglite rikkumise eest

Märkus: Kui korraldajad leiavad, et lisaks ühe mängija rikkumisele on teiste turvalisuse huvides vaja eemaldada ka mängija ülejäänud meeskond, siis on korraldajatel õigus meeskond turniirilt diskvalifitseerida